PELA LIBERTAÇÃO DOS ACTIVISTAS DA FLOTILHA DA LIBERDADE - JÁ

Para: Ex.mo Sr. Presidente da Assembleia da República, Ex.mo Sr. Primeiro Ministro, Ex.mo Sr. Ministro dos Negócios Estrangeiros:

Mr. Justin Trudeau,
Lady Erna Solberg,
Mr. Pedro Sánchez,
Mr. Stefan Löfven,
Mr. Mike Pompeo,
Lady Theresa May,
Lady Jacinda Ardern,
Mr. Édouard Philippe,
Mr. Malcolm Turnbull,
Mr. Cyril Ramaphosa,
Mr. Giuseppe Conte,
Mr. Benjamin Netanyahu,

For the eighth year in a row Israel's occupation forces kidnapped the Freedom Flotilla boats and arrested their crew members, as confirmed by the videos the crew members prepared as alert when and if they were arrested. They were arrested today (29.07.2018) and are likely to be deported.

We can not allow a repetition of what happened in 2010 and that Israel remains unpunished with the atrocities it has been committing in Gaza for decades, including preventing Gaza from having a maritime border that is open to the world.

This is an international disgrace and it violates human rights.

Diplomatic pressure is urgently needed for all Freedom Flotilla activists, who must be released ,and for the donations collected in various places, where they have passed, to be delivered to their destination. It is a priority that Gaza has access to food, medicines and clean water.

Therefore, we demand the Freedom Flotilla activists immediate release and that the collected donations reach their destination, without any kind of plunder by Israel. We also demand that the 11-year blockade of Gaza will be finally lifted.
We are simple inhabitants of the Earth, without owners, nor masters, nor parties. We are human and we want to remain human.

________________

Portuguese version:

Senhor Presidente da República Marcelo Rebelo de Sousa, Sr. Primeiro Ministro António Costa, Sr. Ministro dos Negócios Estrangeiros Augusto Santos Silva,

Pelo oitavo ano consecutivo que as forças de ocupação de Israel raptaram os barcos da Flotilha da Liberdade e prenderam os seus tripulantes, como se pode confirmar através dos vídeos que eles prepararam como alerta, caso fossem presos. Foram hoje (29.07.2018) presos e provavelmente serão deportados.

Não podemos permitir que se repita o mesmo que aconteceu em 2010 e que Israel continue impune com as atrocidades que tem cometido em Gaza ao longo de décadas, incluindo o facto de impedir que Gaza tenha uma fronteira, marítima, que seja, aberta ao mundo.

Isto é uma vergonha internacional e viola insistentemente os Direitos Humanos.

É urgente que se faça pressão diplomática para que todas as pessoas ativistas da Flotilha da Liberdade sejam libertadas e para que os donativos recolhidos pelos diversos locais por onde passaram sejam entregues ao seu destino. É prioritário que Gaza tenha acesso a alimentos, medicamentos e água potável.

Exigimos, por isso, a sua imediata libertação e que os donativos recolhidos cheguem aos seus destinos, sem qualquer tipo de saque por Israel. Exigimos, ainda, que o bloqueio a Gaza que dura há 11 anos seja, finalmente, levantado.
Somos simples habitantes da Terra, sem donos, nem mestres, nem partidos. Somos humana(o)s e queremos permanecer humana(o)s.

More information about the ‘Right to a Just Future for Palestine’ flotilla and the FFC:
Web: https://jfp.freedomflotilla.org
Facebook: https://www.facebook.com/FreedomFlotillaCoalition
Twitter: @gazafflotilla

PELA LIBERTAÇÃO DOS ACTIVISTAS DA FLOTILHA DA LIBERDADE - JÁ, para Ex.mo Sr. Presidente da Assembleia da República, Ex.mo Sr. Primeiro Ministro, Ex.mo Sr. Ministro dos Negócios Estrangeiros: foi criada por: Activistas independentes.
Esta petição foi criada em 29 julho 2018