Release of Iranian lawyer Nasrin Sotoudeh / Libertação advogada iraniana Nasrin Sotoudeh

Para: G7 Gender Equality Advisory Council, International Campaign for Human Rights in Iran

Iranian lawyer was sentenced to 38 years in prison and 148 lashes. Nasrin was arrested in June 2018 when she represented several women who refused to wear the hijab.
Nasrin Sotoudeh, a human rights activist in Iran, was honored in 2012 with the Sakharov Prize for Freedom of Thought, awarded by the European Parliament. That year she staged a hunger strike that lasted 50 days in protest of her daughter's ban on traveling.
Let's appeal to her immediate release!

Advogada iraniana foi condenada a 38 anos de cadeia e 148 chicotadas. Nasrin foi detida em junho de 2018 quando representava diversas mulheres que se recusaram a usar o hijab.
Nasrin Sotoudeh, militante dos direitos humanos no Irão, foi distinguida em 2012 com o Prémio Sakharov para a Liberdade de Pensamento, atribuído pelo Parlamento Europeu. Nesse ano protagonizou uma greve de fome que durou 50 dias em protesto contra a proibição da sua filha de viajar.
Vamos apelar à sua imediata libertação!

Esta petição foi criada em 12 março 2019