Modificação das regras do Futebol - Changes to Soccer Rules

Para: FIFA - UEFA

Objective: To take deciding power of who wins or loses from the referees.

1 - The coaches will have 3 challenges to be used on imminent goal situations, direct or indirect free kicks and penalties or off sides. Plays will be reviewed in the video replay the referee the fourth referee and the two coaches will see the replay and the consensus decision will prevail.

2 - The two yellow and red cards will continue to result in expulsion of the player but the coach will have the right to put another player in the place of the player expelled. This clause should not affect the three normal substitutions.
Soccer is designed so that each team plays with 11 players, in no situation one team should have a eleven players and the another with 10, 9, or 8.

3 - The proper use of the chronometer must be applied so that whenever the ball is not rolling the stopwatch must be stopped, so the discounts end.
The fourth official will be responsible for keeping track of time.
When the chronometer clocked ninety minutes, the game ended.

4- No title game can be decided by penalties, so first a 30 minute overtime will be called, if after the end of overtime the tie persist a new game will be called for 48 hours later.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Objectivo tirar poder de decidir o vencedor ou perdedor aos árbitros.

1 - Os treinadores terão 3 objecções ou reclamação a ser usadas em jogadas de golo iminente Pênalti, Livres Diretos ou Indirectos e Foras de Jogo. Jogadas serão revistas no vídeo replay o árbitro o quarto árbitro e os dois treinadoes verão a repetição e a decisão de consenso prevalecerá.

2 - Os dois cartões amarelos e o vermelho continuarão a dar como consequência expulsão do jogador mas o treinador terá direito de meter outro jogador no lugar do jogador expulso. Esta clausula nao devera afectar as três substituições normais.
O futebol foi concebido para que cada equipe jogue com 11 jogadores, em situação nenhuma deve-se ter uma equipa com onze e outra com 10, 9, ou 8.

3 -
3 - O uso adequado do cronómetro deve ser aplicado portanto sempre que a bola não estiver a rolar o cronómetro deve estar parado assim acaba-se com os descontos.
O quarto árbitro será responsável por controlar o tempo.
Quando o cronómetro marcar noventa minutos acabou o jogo.

4- Nenhum jogo de título poderá ser decido por penalties, assim se acontecer um empate sera adicionado 30 minutos de perlongamento se o empate persistir um novo jogo terá lugar no mesmo estadio 48 horas depois.